آیت الله بهشتی اندیشه ناب اسلامی را در جان نسل جوان و خیل مشتاقان به اندیشه ناب اسلامی، جاری ساخت.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)

آیت الله بهشتی اندیشه ناب اسلامی را در جان نسل جوان و خیل مشتاقان به اندیشه ناب اسلامی، جاری ساخت.

 ایشان با برنامه ریزی هدفمند، توانست بسیاری از خلاء های فکری و فرهنگی و علمی جامعه را مرتفع سازد .

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)  حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، به مناسبت مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی در جمع کارکنان معاونت آموزش با اشاره به حادثه هفتم تیر به بررسی ابعاد شخصیتی آیت الله بهشتی پرداختند و افزود:

آیت الله بهشتی دارای شخصیتی ویژه واستثناءیی انقلاب و دارای اهدافی بلند و متعالی بود. مدیر گروه فقه مضاف مؤسسه با اشاره به  توانمندی فکری و عملی شهید بهشتی افزود:  آن شهید عظیم الشأن با برنامه ریزی هدفمند، توانست بسیاری از خلاء های فکری و فرهنگی و علمی جامعه را مرتفع سازد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در ادامه با توجه به شخصیت فکری آیت الله بهشتی اشاره داشتند این عالم شهید بیشتر به دنبال برنامه های اثر گذار و مفید برای جامعه بود که معمولا به اذهان دیگران خطور نمی کرد اما ایشان با تدبر خاص آنها را برنامه ریزی وعملیاتی ساخت و با کسب مهارت های مورد نیاز برای رسیدن به اهداف مقدس خود، در علوم مختلف متخصص و یا آشنایی داشتند.

آیت الله بهشتی تمام سعی وتلاش خود را استفاده بهینه از امکانات مادی و معنوی در راستای رسیدن به اهداف خود را انجام دادند ایشان علاوه بر اینکه از خصوصیات اخلاقی ویژه ای برخوردار بودند در همه گرایش های حوزوی متخصص بودند و دراین موقعیت برای جذب و تربیت  بهترین نیروها در مدارس قم به تدریس زبان و ریاضی و تأسیس مدرسه دین و دانش در قم پرداختند و مدیران شایسته  برای جامعه اسلامی  تربیت کردند.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام رضا(ع) افزود شهید بهشتی این شخصیت خود ساخته، حتی در زمان مأموریت خویش در آلمان، توانست با این تفکر ناب اسلامی اتحادیه های انجمن اسلامی دانشجویان دراروپا و آمریکا را تأسیس نمایند به  جذب بسیاری ازدانشجویان به این انجمن بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در ادامه به یکی دیگر از برنامه های شهید عظیم الشأن آیت ا… بهشتی پرداختد و افزود؛ دکتر بهشتی بعد از برگشتن از آلمان، علیرغم فراهم بودن زمینه‌ی فعالیت های علمی آموزشی در حوزه و دانشگاه، به تدوین متون درسی دینی پرداخت و با این کار اندیشه ناب اسلامی را در جان نسل جوان و خیل مشتاقان به اندیشه ناب اسلامی، جاری ساخت.

ایشان در پایان با اشاره به توانمندی و نبوغ فکری آیت الله بهشتی، وی را شخصیتی بسیار تأثیر گذار در بنیانگذاری انقلاب دانستند که در اوایل پیروزی  انقلاب با فرمان امام به تشکیل شورای انقلاب پرداختند و با مدیریت صحیح خود بر مجلس خبرگان رهبری ، تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ، تدوین وتأسیس نظام قضائی کشور ، تأسیس حزب جمهوری اسلامی وکارهای بزرگ علمی ، فرهنگی  واجتماعی توانست یادگاری کم نظیر از خود به جای بگذارد و تنها کسی بود که توانست تئوری و اندیشه اسلام و انقلاب را به نظام و سیستم تبدیل کند و بزرگترین آرزی شیعه را محقق سازد.

و امروز بر ما لازم است تا با تلاش خود بتوانیم از انقلاب اسلامی که در حقیقیت یادگار امام(ره) و خون شهدای این انقلاب است محافظت کنیم.

ارسال نظرات

پیمایش به بالا