برگزاری دفاعیه پایان نامه سطح سه با موضوع بررسی سیره معاشرتی ابناء الرضا امام جواد، امام هادی و امام عسگری علیهم السلام

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام، حجت الاسلام ابوالقاسم بام افکن، دانش پژوه مقطع سطح سه، رشته تاریخ اهل بیت علیهم السلام، در موسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام از رساله سطح سه خود دفاع نمود. عنوان رساله ایشان: «سیره معاشرتی ابناء الرضا امام جواد، امام هادی و امام عسگری علیهم السلام» بود.
حجت الاسلام بام افکن آگاهی از سیره و سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام را ضرورتی با اهمیت بالا توصیف کرد و گفت: این پژوهش، رفتارهای معاشرتی ائمه ابناء الرضا علیهم السلام، با گروه های مختلف مانند خانواده، دوستان، مخالفان و دشمنان را مورد بررسی قرار داده است زیرا یکی از مهم ترین خلأهای موجود در تبیین سیره ابناء الرضا علیهم السلام، عدم ارائه الگوی معاشرت ایشان با اقشار و گروههای مختلف بوده است. متأسفانه به دلیل شدت حصر و تحت نظر بودن این ائمه بزرگوار، این ذهنیت شکل گرفته است که ایشان فاقد معاشرت و ارتباط با جامعه بوده اند. در این پژوهش ابتدا شرایط و اوضاع و احوال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی عصر امام علیهم السلام، به طور اجمال بیان شده است. سپس، وارد بحث سیره معاشرتی ایشان شده و ابتدا نحوه تعامل ایشان با خانواده و خویشاوندان بررسی شده است. در مرحله بعد، شیوه معاشرت ایشان با شیعیان و محبان شان بررسی می شود. در پایان نیز سیره معاشرتی این امامان بزرگوار علیهم السلام در مواجهه با دشمنان، مخالفان و پیروان دیگر ادیان روشن شده است.
در این پایان نامه سطح سه حوزوی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسم خانجانی استاد راهنما و حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید علی حسین پور، به عنوان داور شرکت داشتند. این رساله علمی در انتهای این جلسه دفاعیه با موفقیت دفاع گردید.

ارسال نظرات

پیمایش به بالا