آشنايي با پورتال نشريات دفتر تبليغات اسلامي


 امروز نشريات به عنوان پيشاني كار مراكز علمي و فرهنگي شناخته مي شود و برآيند فعاليت هاي علمي و تحقيقاتي و تبليغي مراكز در قالب نشريات و پايگاه هاي اطلاع رساني بروز و ظهو پيدا مي كند.
دفتر تبليغات اسلامي، كه از سوي مقام معظم رهبري به عنوان نماد روشنفكري حوزه معرفي شده است به عنوان يكي از تامين كننده نيازهاي معرفتي و انساني عرصه‌ فرهنگ، جهت توسعه و تعميق دين مداري، اقدامات گوناگون علمي، فرهنگي و تبليغي را سامان داده است و در اين راستا بخش هاي گوناگون دفتر تبليغات اسلامي مشغول به فعاليت بوده و از طريق مجلات و فضاهاي مجازي مشغول به بسط فرهنگ اسلامي هستند.
دفتر تبليغات اسلامي تلاش كرده است تا با تاسيس معاونت‌ها، شعب و مراكز متعدد تخصصي در راستاي پاسخ‌گويي به نيازهاي نرم‌افزاري عرصه فرهنگ و نيز درپي تعريف خود به عنوان واسط فعال ميان حوزه‌هاي علميه و نيازهاي ديني جامعه و نظام، به تاسيس و انتشار نشريات مختلفي به صورت ماهنامه، فصلنامه، هفته نامه و دو هفته نامه اقدام كرده است كه با تنوع در موضوعات، حيطه‌هايي همچون تاريخ، سياست، فقه، حوزه، علوم قرآن، معارف اسلامي، كودك، خانواده، ادبيات، فلسفه و …. را در بر گرفته و در نتيجه اقشار مختلف مردم از حوزوي تا دانشگاهي، از كودك تا ميان‌سال، عام و متخصص از اين نشريات استفاده مي‌كنند.
آيينه پژوهش، پيام زن، فقه، حوزه، تاريخ اسلام، پژوهش هاي قرآني،پاسدار اسلام، فصلنامه اخلاق، معارف اسلامي، پگاه حوزه، نقد و نظر، علوم سياسي،آيين حكمت، انديشه، پوپك، جستار، سنجاقك، ره توشه راهيان نور، سلام بچه ها از مجلاتي است كه دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم منتشر مي كند.
اين مركز علمي و تبليغي در جهت رسيدگي آسان تر و عمومي مخاطبين به نشريات، پورتالي تهيه و اقدام به انتشار الكترونيكي نشريات در بستر فضاي مجازي كرده است.
ارائه الكترونيكي نشريات در اين پايگاه ضمن اينكه داراي ابزارهاي دسترسي سريع به نشريات از قبيل جستجوي ساده و پيشرفته و آرشيو نشريات بر اساس موضوع و نويسنده است، داراي قابليت امكان اشتراك نشريات براي بازديدكنندگان و ارتباط با نشريات جهت ارسال مقالات است.
تازه هاي نشر، پربيننده ترين مقالات، آخرين مقالات، برترين مقالات، نمايه از ديگر بخش هاي اين پايگاه اطلاع رساني است كه به نشاني http://daftarmags.ir قابل دسترسي است.

ارسال نظرات

پیمایش به بالا