آموزش ۸۵۰ طلبه در مركز آموزش‌هاي آزاد مؤسسه آموزش عالي امام رضا(ع)

حجه‌الاسلام والمسلمين هاجري در تشريح فعاليت‌هاي مركز آموزش‌هاي آزاد مؤسسه آموزش عالي امام رضا(ع) گفت: در طول سه دهه بعد از انقلاب اسلامي بيش از ۵۰هزار روحاني تحت پوشش آموزش‌هاي كوتاه‌مدت دفتر تبليغات اسلامي قرارگرفتند و تنها امسال ۸۵۰ فراگير در قم داريم.
به گزارش روابط عمومي موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا(ع)، حجه‌الاسلام و المسلمين عبدالرسول هاجري، مسئول مركز آموزش‌هاي آزاد مؤسسه آموزش عالي امام رضا(ع) وابسته به دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم ، در نشستي خبري اظهارداشت: مركز آموزش‌هاي آزاد دفتر تبليغات اسلامي به طراحي و اجراي برنامه‌هاي آموزشي ديني مي‌پردازد و تركيبي از سه مركز داراي پيشينه است.
وي افزود: دفتر تبليغات اسلامي فعاليت سه مركز تربيت مربي كودك و نوجوان ، مركز آفرينش‌هاي ادبي و هنري و مركز آموزش‌هاي فرهنگي ـ كاربردي را با هدف تربيت مبلغ و خطيب از ابتداي انقلاب اسلامي آغاز كرد كه در دوره جديد اين سه مركز در هم ادغام و مركز آموزش‌هاي آزاد تأسيس شد.
حجه الاسلام و المسلمين هاجري افزود: سه مركز گذشته، خدمات فاخري را به طلاب و مبلغان ارائه دادند و نسلي از روحانياني كه در عرصه دين براي كودك و نوجوان كار مي‌كنند تربيت شده اين مركز هستند.
مسئول مركز آموزش‌هاي آزاد مؤسسه آموزش عالي امام رضا(ع) تصريح‌ كرد: تجارب ارزشمند اين مركز در طول سه دهه هم‌اكنون تجميع شده است و با ظرفيت‌هايي كه در حوزه با داشتن سرمايه ارزشمند ديني كه هر قدر استحصال كنيم تمامي ندارد مي‌توان فعاليت‌هاي خوبي انجام‌ داد.
وي با بيان اينكه دنياي ارتباطات دنيايي است كه مسائل جديدي را در عرصه‌هاي مختلف عقيدتي و اجتماعي و… پديد مي‌آورد، افزود: اين مركز قدرت انعطاف‌پذيري و مانور آموزش‌ها را براي پاسخگويي به نيازها دارد.
حجه الاسلام والمسلمين هاجري ابراز داشت: تلاش مي‌كنيم مركز آموزش‌هاي آزاد با تجربه سه دهه به مركزي راهبردي براي پاسخگويي به نيازهاي جامعه ديني در عرصه مباحث ديني تبديل ‌شود.
رئيس مركز آموزش‌هاي با اشاره به روش‌هاي اين مركز در آموزش بيان‌ كرد: اين مركز از روش‌هاي حضوري، نيمه حضوري و غير حضوري استفاده مي‌كند و آموزش‌هاي تك‌درس مانند مباحث روز از ابتداي آذرماه خواهيم داشت.
وي افزود: با معاونت تهذيب حوزه براي تدريس مباحث تك‌درس، اخلاق و فقه كاربردي نيز رايزني شده است و از كساني مانند استاد فلاح‌زاده بهره‌مند مي‌شويم.
حجه الاسلام والمسلمين هاجري عنوا‌ن كرد: در حوزه غير حضوري آموزش‌هاي مجازي طراحي شده است و آموزش‌هاي رسانه‌اي نيز در حال برنامه‌ريزي است تا از طريق راديو معارف انجام شود و علاقه‌مندان بتوانند در آزمون آن شركت‌ كنند.
وي اظهار داشت: از نظر جغرافيايي مركز ثقل آموزش‌هاي ما در قم بود اما در سال جاري ۱۵ استان كشور را تحت پوشش داريم كه شيراز، شهركرد، يزد، كرمان، گرگان، كردستان و… از جمله اين استان‌ها است.
وي افزود: از نظر موضوعي گروهي براي نيازسنجي طراحي و تعريف شده‌است كه موضوعات را اولويت‌بندي كرده و براي آن دوره طراحي مي‌كنيم مثلا فقه حكومتي و كاربردي را براي اولين بار در سال جاري طراحي و اجرا كرده‌ايم كه ۸۰ نفر در دو گروه ۴۰ نفره تحت آموزش قرار گرفتند.
حجه الاسلام والمسلمين هاجري اضافه كرد: در طول سه دهه بيش از ۵۰ هزار روحاني تحت پوشش آموزش‌هاي مختلف اين مركز قرار داشته‌اند و تنها امسال ۸۵۰ فراگير در قم داريم.
وي افزود: استادان حوزه و دانشگاه براي تدريس در اين مركز دعوت مي‌شوند و اولويت با كساني است كه دروس حوزوي و دانشگاهي را با هم گذرانده‌اند.

ارسال نظرات

پیمایش به بالا