آخرین خبرها

دسترسی های سریع

اپلیکیشن دانش پژوه

برگزاری دفاعیه پایان نامه مقطع سطح سه با موضوع ارائه مدل مفهومی سلامت اجتماعی بر اساس منابع اسلامی

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام، جلسه دفاعیه رساله علمی در مقطع سطح سه رشته مشاوره اسلامی توسط حجت الاسلام هادی طاوسی در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام طاوسی گسترش روزافزون ارتباطات انسانی و عوامل بر هم زننده آرامش و سلامت افراد و علل بروز بحران های اجتماعی و روانی، را باعث اخلال در سلامت اجتماعی دانست و گفت: افراد با سلامت اجتماعی بالاتر از سلامت جسمی بالاتری نیز برخوردار بوده و در چنین شرایطی خانواده و جامعه ای سالم به وجود خواهد آمد. چنین اشخاصی با موفقیت بیشتر می توانند با چالش های ناشی از ایفای نقش های اصلی اجتماعی کنار بیایند.
دانش پژوه موسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام اضافه کرد: به منظور دستیابی به مدل سلامت اجتماعی در منابع اسلامی، ۱۳ مفهوم شناسایی شد که عبارتند از: اطمینان، حسن ظن، تعاون، رفق، مدارا، مساوات، احترام، تکریم، عزت، تشکر و قدردانی، عدالت، حق و انصاف. در نهایت نتیجه گیری شد که مدل مفهومی سلامت اجتماعی بر اساس منابع اسلامی دارای هفت مولفه حیثیت اجتماعی، عدالت گرایی اجتماعی، نگرش مثبت اجتماعی، زیرکی اجتماعی، همسان سازی اجتماعی ـ معنوی، تکریم اجتماعی و حفظ اصالت می باشد که می توان آنها را در چهار بعد انگیزشی، شناختی، رفتاری و هماهنگ کننده در نظر گرفت. وی، توجه مدل اسلامی را به عوامل پایه ای و اساسی مثل عنصر نیت، خیرخواهی، تعاون بر بِرّ، همسازی معنوی و … دانست در حالیکه مدل های غربی بر عوامل مادی و تک بعدی تکیه دارند.
در پایان این رساله علمی که حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا جهانگیرزاده، استاد راهنمای و حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا بنیانی استاد داور آن بود با موفقیت دفاع گردید.

ارسال نظرات

پیمایش به بالا