آخرین خبرها

دسترسی های سریع

اپلیکیشن دانش پژوه

انتشار کتاب «یاور امیر المومنان علیه السلام» به قلم دانش پژوه موسسه امام رضا علیه السلام

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام، کتاب «یاور امیر المومنان علیه السلام» به قلم حجت الاسلام جواد عباس رودباری، دانش پژوه رشته تاریخ اسلام موسسه امام رضا علیه السلام منتشر شد. این کتاب به شرح زندگی سراسر نور حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می پردازد. در این کتاب، شخصیت و سیره حضرت زهرا سلام الله علیها در سه حوزه فردی، خانوادگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است.

حجت الاسلام رودباری درباره فلسفه چاپ این کتاب گفت: الگوپذیری از حضرت زهرا سلام الله علیها به میزان ارادت انسانها و آن شخص الگو بر می گردد. هر چقدر ارادت و معرفت ما به جایگاه آن الگو بیشتر باشد، طبیعتاً سطح الگوپذیری بالاتر خواهد بود. لذا معرفت به آن حضرت، حلقه مفقوده می باشد و تمامی زوایای زندگی ایشان از جمله خلقیات، اخلاقیات فردی و اجتماعی نیازمند بررسی دقیق تر می باشد.
دانش پژوه موسسه امام رضا علیه السلام، ولایت پذیری را رمز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها عنوان کرد و گفت: ولایت پذیری و تبعیت از ولایت، در کنار فعال بودن و عدم انفعال و احساس مسئولیت در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی؛ درس هایی است که می توان از سیره و زندگی حضرت دریافت کرد.
حجت الاسلام رودباری درباره سیره فردی حضرت به مولفه هایی مانند مهر و محبت، صداقت، طهارت باطنی و کسب رضای الهی در همه امور و عبادت و حیا و عفاف ایشان اشاره کرد و درباره حوزه خانوادگی ایشان اضافه کرد: ایشان نسبت به همسر و پدرشان بعد از رحلت مادر بزرگوارشان حضرت خدیجه سلام الله علیها محبت و همراهی بی کران دارند و همچنین رأفت و محبت و مدیریت ایشان نسبت به تربیت فرزندان، الگوی برجسته ای در تاریخ اسلام شکل داده است.
همچنین مسئولیت پذیری ایشان در حوزه اجتماع، رسیدگی به امور نیازمندان و فقرا و عدم انفعال درباره انحرافات فکری و عقیدتی جامعه اسلامی از ویژگی های برجسته و قابل الگوگیری ایشان می باشد.
کتاب یاور امیر المومنان علیه السلام توسط نشر امتداد حکمت، به زیور طبع آراسته شده است.

ارسال نظرات

پیمایش به بالا