برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام

به گزارش روابط عمومی موسسه امام رضا علیه السلام، مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه امام رضا علیه السلام، روز سه شنبه ۲۴ مهرماه، برگزار شد. در این مراسم که با حضور پرشور دانش پژوهان موسسه توأم بود، ابتدا بیاناتی از مقام معظم رهبری مد ظله العالی درباره حوزه، رسالتهای حوزویان و حوزه انقلابی پخش شد و سپس حجت الاسلام والمسلمین دکتر مریجی، رئیس محترم موسسه به ایراد سخن پرداخت.
استاد مریجی در ابتدای مراسم با توجه به ایام، وفات حضرت معصومه سلام الله علیها به تجلیل از ایشان پرداخت و این ایام را تسلیت گفت و همچنین با اشاره به شهادت سرداران و فرماندهان جبهه مقاومت اسلامی، به ادامه راه و روش ایشان تأکید کرد.
ایشان، به بیان مولفه های علم نافع پرداخت و گفت: بسیاری از رشته های علمی که در مراکز علمی آموزش داده می شوند، بدون فایده یا کم بازده می باشند. برخی رشته ها نیز در سطح کارشناسی مورد نیاز است و جامعه نیاز به کارشناسی ارشد یا دکترا در اینگونه رشته ها ندارند.
حجت الاسلام دکتر مریجی، در ادامه تهذیب نفس و اخلاقیات را لازمه تحصیل علم دانست و گفت: هر استاد و دکتری نیازمند نورانیت و معنویت است اما در حوزه، کسب نورانیت و معنویت، اساس کار است. آنچه باعث می شود بزرگانی مانند شیخ انصاری در تاریخ حوزه های علمیه طلوع کنند، علم نافع در کنار تهذیب نفس و نورانیت معنوی است.

رئیس موسسه امام رضا علیه السلام، تواضع و فروتنی را از دیگر ضرورتهای تحصیل مطلوب در فضای حوزه های علمیه دانست و گفت: کوچکترین خطور ذهنی درباره خودبرترپنداری، ما را از علم نافع دور می کند و معلوماتمان را تبدیل به علم غیرنافع می کند.
ایشان، حضور در شهر مقدس قم را با توجه به برکات وجود حرم مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، یک نعمت بزرگ دانست که تنفس در این فضا، برکات فراوانی علمی و معنوی دارد که باید از این امور، بهره برد و شکرگزار آن بود.

در پایان مراسم از دانش پژوهان برتر موسسه در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تجلیل شد. حجج اسلام آقای سعید زارع در رشته شیعه شناسی، آقای احمدرضا کبودتبار در رشته اسلام و مطالعات اجتماعی، آقای شهاب الدین حاجی علی در رشته تاریخ اهل بیت علیهم السلام، آقای مجید خالدیان و آقای حسین مرادی در رشته مشاوره اسلامی، موفق به کسب برتری در رشته های تحصیلی موسسه شدند.

ارسال نظرات

پیمایش به بالا