حمايت مؤسسه آموزش عالي امام رضا از پايان‌نامه‌هاي سطح چهار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام حسين رحيميان، رييس مؤسسه آموزش عالي امام رضا(ع)، در مراسم آغاز سال تحصيلي اين مؤسسه گفت: مؤسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا(ع) از جمله مراكز حوزوي آموزشي وابسته به دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم و در راستاي مأموريت هاي اين نهاد تشكيل شده است.
وي در ادامه اظهار داشت: مؤسسه آموزش عالي امام رضا(ع)‌ با رهنمودهاي رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم از تجميع مركز تخصصي تاريخ اسلام، مركز تربيت مربي كودك و مركز آموزشهاي فرهنگي كاربردي تشكيل شده است.
حجت الاسلام رحيميان اظهار داشت: اين مؤسسه ابتدا با نام مركز تخصصي تاريخ اسلام آغاز به كار كرد و هم اكنون در سطح دو و سه رشته هاي تاريخ اسلام، تاريخ تشيع و تاريخ اهل بيت(ع) در حال فعاليت است.
وي خاطر نشان كرد: همچنين در رشته هايي همچون انديشه معاصر مسلمين،‌ فقه سياسي و حكمت و عرفان اسلامي از پايان نامه هاي حوزوي سطح چهار حمايت مي كنيم.
رييس مؤسسه آموزش عالي امام رضا(ع) يادآور شد: در اين مجموعه سعي شده است رشته هايي را كه مورد نياز حوزه، جامعه و نظام اسلامي است شناسايي كنيم و طلابي را كه در حوزه مشغول به تحصيل هستند،‌جذب كنيم و آموزش دهيم تا اين نيازها برطرف شود.
وي يادآور شد: مدرسه علميه معصوميه خواهران از مدارس وابسته به مؤسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا(ع) است كه سابقه درخشاني در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگي داشته است.
حجت الاسلام رحيميان تأكيد كرد: هم اكنون بيش از هفتصد خواهر طلبه در اين مدرسه مشغول به تحصيل هستند و طلاب و دانش پژوهان بسياري از اين مدرسه فارغ التحصيل شده اند و در حال حاضر اين مدرسه در مقطع سطح دو معارف اسلامي و سطح سه گرايش هاي تفسير و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامي، كلام اسلامي، مطالعات اسلامي زنان و ادبيات عرب فعاليت علمي و آموزشي دارد.
وي در پايان تصريح كرد: سعي شده در حد امكان تسهيلاتي براي طلاب و دانش پژوهان اين مؤسسه همچون دريافت مدرك رسمي سطح دو، سه و چهار و امكان ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر در حوزه ها و دانشگاه هاي كشور فراهم شود.
شايان ذكر است، در بخش ديگري از اين مراسم، حجت الاسلام احمد واعظي، رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، به بيان اهداف، برنامه ها و مأموريت هاي مؤسسه آموزش عالي امام رضا(ع) پرداخت.

ارسال نظرات

پیمایش به بالا