معاون آموزشي موسسه امام رضا(ع) تأكيد كرد: مردم روسيه دل خوشي از فرهنگ غربي ندارند.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا شريعتمدار بعد از ظهر پنجشنبه در نشست تشريح دستاوردهاي سفر گروه اعزامي حوزه علميه به روسيه گفت: تربيت جوانان و نوجوانان مشكل مسيحيان و مسلمان در روسيه است و دل خوشي از فرهنگ غربي ندارند.
وي بيان داشت: انقلاب اسلامي زماني رخ داد كه ايران غربزده ترين كشور بود اما امروز ايران اصلي‌ترين دشمن غرب است و اين موضوع براي مردم روسيه بسيار مهم است.
ابلاغ دين بهترين راه ارتباط با ملتهاست
شريعتمدار اظهار داشت: اگر ما وظيفه خود را ابلاغ دين مي‌دانيم بايد مردم كشور روسيه را به دين راهنمايي كنيم و بهترين راه ارتباط حوزه با ملت‌ها و اديان ديگر ابلاغ دين است.
معاون آموزشي موسسه امام رضا(ع) تصريح كرد: براي موفقيت در ابلاغ دين بايد با صداقت و محبت و دلسوزي و درك طرف مقابل اين كار را انجام داد و در اين صورت در سياست خارجي هم موفق خواهيم بود.
وي تاكيد كرد: ايران مهد عرفان و فلسفه و عقل‌گرايي است و مردم روسيه نيز مردمي متفكر و متعقل هستند و از اسلام خشن و دور از عقل وهابي گريزان‌اند.
عضو هيئت علمي دانشگاه باقرالعلوم(ع) بيان داشت: نبود تعصب در مردم روسيه زمينه را براي تبليغ اسلام فراهم مي كند زيرا خوبيها را به آساني مي پذيرند.
وي افزود: با بازديدي كه از دانشگاههاي آنان داشتيم متوجه شديم كه با كمبود متون درسي اسلامي مواجه اند و از ما درخواست دارند تا براي آنان اين متون را تهيه كنيم.
لزوم تدوين دايره المعارف
شريعتمدار اضافه كرد: نوشتن دايره المعارف يكي از راههايي است كه مي‌توان مردم روسيه را با اسلام و ايران بيشتر آشنا كند.
وي تاكيد كرد: مردم روسيه اعم از مسلمان و مسيحي در مواجهه با تهاجم فرهنگ غربي درد مشترك دارند و با ما هم عقيده هستند و مي‌توانيم در اين زمينه با هم همكاري داشته باشيم.

ارسال نظرات

پیمایش به بالا