نشر کتاب «تا بی نهایت با زیارت» به قلم حجت الاسلام محسن عموچی، دانش پژوه موسسه امام رضا علیه السلام

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام، کتاب «تا بی نهایت با زیارت» اثر حجت الاسلام محسن عموچی دانش پژوه مقطع سطح سه رشته مشاوره اسلامی به همت نشر آیینه هستی در ۷۲ صفحه به چاپ رسیده است. این کتاب گرانقدر با پرداختن به نکات و پیامهای معرفتی زیارت عاشورا، ۵۰ پیام تربیتی را استخراج کرده است.
نویسنده با تأکید بر لزوم توجه و تفکر در قرائت زیارت عاشورا، ضرورت عادت نشدن قرائت این زیارت را بیان کرده و عدم رعایت آنرا منجر به محرومیت از آثار و برکات آن دانسته است. نگارنده، دستیابی به عمق معرفتی زیارت عاشورا را منجر به یافتن حقیقت خود و درک عظمت هستی دانست که می تواند اصلاح اساسی و عمیق در انسان را در پی داشته باشد. همچنین شناخت حق از باطل در تمامی امور زندگی با تفکر و تأمل در فرازهای زیارت عاشورا به دست می آید. زیارت عاشورا و سایر زیارتهای واردشده از اهل بیت علیهم السلام، اهمیت انتخابها چه انتخابهای به ظاهر کوچک و چه بزرگ را در زندگی یادآوری می کنند که نقشی تعیین کننده در سعادت یا شقاوت انسان دارند. برائت جستن از مشی و روش و اعمال مخالفان و دشمنان اهل بیت علیهم السلام و لعن ایشان، پیامی است که تکرار آن، منجر به ایجاد بیزاری از رفتار و اعمال آنها شده و انسان را از سبک زندگی آنان دور خواهد کرد.
آقای عموچی در این کتاب، علت موصوف شدن واقعه کربلا به بزرگترین مصیبت را شأن و جایگاه مصیبت دیده و حالات و نحوه مواجهه او در برخورد با مصیبت دانست که در حادثه کربلا به والاترین شکل ممکن بروز دارد. همچنانکه از دیگر اشارات فرازهای زیارت عاشورا مفاهیمی همچون سوء استفاده از اعتقادات مردم و فریب مردم و وارونه کردن حق و باطل، نگاه به عاقبت امور و پرهیز از منافع زودگذر و کوتاه مدت، پذیرش حق حتی به قیمت ضررهای کوتاه مدت و آنی، حسینی بودن شرط مهدوی شدن و لزوم صبر و تحمل مصیبتها در راه حق را می توان دریافت.

ارسال نظرات

پیمایش به بالا