آخرین خبرها

دسترسی های سریع

اپلیکیشن دانش پژوه

آزادی قدس، آرمان اصیل و ابدی نظام مقدس جمهوری اسلامی

حجت الاسلام آقاجانی مدیر گروه علوم اجتماعی موسسه امام رضا علیه السلام ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس  آن را روز فریاد علیه اسرائیل غاصب و روز بیداری جهانی علیه رژیم اشغالگر قدس و یادگار مهم امام راحل عظیم الشان  دانستند و اظهار امیدواری کردند خدای متعال این روز جهانی قدس را جهت از بین بردن و نابودی سریع رژیم اشغالگر قدس، منشاء بیداری بیشتر مسلمین در همه عالم و بلکه همه جهان قرار بدهد.

مدیر گروه علوم  اجتماعی  سخنان خود را به چهار بخش مهم تقسیم کرد و تاکید کرد: آزادی قدس یکی از آرمانهای مهم انقلاب اسلامی است و در تعبیرات امام (ره) از اسرائیل به عنوان جرثومه فساد در قلب کشورهای اسلامی یاد شده است. بنابراین از همان آغاز انقلاب اسلامی مبارزه با اسرائیل و نابودی اسرائیل یکی از آرمانهای مهمی بود که در قلب انقلاب اسلامی غرس شده و هرسال بالنده تر می شود. لذا آزادی قدس آرمان انقلاب است و اگر آن را از انقلاب جدا کنیم در واقع بخشی از انقلاب و هویت آن را حذف کرده‌ایم. به هر میزان شعار و برنامه ها آزادی قدس برای ازبین بردن اسرائیل پررونق تر و پررنگ تر مطرح شود نشانه حضور پررنگ تر انقلاب اسلامی است. علت آن این است که این آرمان بر اساس یک واقعیت ترسیم شده است.  اسرائیل در قلب کشورهای اسلامی ایجاد شده است برای نابودی سرمایه های دنیای اسلام اعم از سرمایه های انسانی، از جمله ترور متفکران و بزرگان از اندیشمندان دنیای اسلام  در حوزه های مختلف. اسرائیل برای این در منطقه ایجاد شده است که در درون دنیای اسلام یک جرثومه فسادی در درون به خودش مشغول  باشد و از داخل این پیکره، دنیای اسلام را نابود کند و دشمنان بیرون از منطقه کار خود را بکنند. بنابراین این آرمان برخاسته از یک نیاز واقعی و برخاسته از یک واقعیت تاریخی است. یک آرمان ریشه دار و برخاسته از واقعیت است.

حجت الاسلام آقاجانی  در ادامه یادآور شد: مبارزه با اسرائیل اگر در بسیاری از مواقع با مشت و با سنگ انجام می شد امروز این مبارزه بالنده شده و با موشک انجام می‌شود. از مشت تا موشک روندی است که امروز این را در واقعیت عینی مشاهده می‌کنیم و یک تحول بزرگ و مایه بسی امیدواری است. در واقع تبدیل مشت به موشک، نشان از یک باور عمومی به شکست پذیر بودن اسرائیل است. باور عمومی به نابودی اسرائیل است و این خیلی مطلب مهمی است. تفکر مبارزه با اسرائیل و تلاش برای نابودی آن از حالت نظری به عملی بدل شده است.  آن شعار تبدیل به شعله شده، شعله ای که از درون اسرائیل برخواسته و این جرثومه را نابود می کند.

وی در ادامه تاکید کرد: آزادی فلسطین امروزه محور وحدت در جبهه مقاومت شده و جبهه مقاومت شامل ایران اسلامی، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین، محور مقاومت آشکار و متحدی را تشکیل می دهند و قلب و محور این اتحاد، نابودی اسرائیل است. آرمان نابودی اسرائیل، این وحدت را ایجاد کرده است که اگر این عنصر وجود نداشت، این اتحاد کمرنگ شده و جبهه مقاومت بخشی از هویت خود را از دست می داد. پس هویت جبهه مقاومت، وحدت حول محور آزادی فلسطین و مبارزه با اسرائیل است. گروه های جهادی در غزه، در فلسطین اشغالی، لبنان، سوریه، عراق و در ایران تحولاتی ایجاد کرده اند که دشمنان اسلام در منطقه را هدف قرار داده و منجر به عکس العمل واحدی می شود و صدای واحدی در این جبهه شنیده می شود و اقدام واحدی انجام می شود چرا؟ برای اینکه نقطه اشتراک اینها نابودی اسرائیل است و این یک دستاورد بزرگ است که یک جبهه بسیار گسترده‌ای تشکیل داده است.

حجت الاسلام آقاجانی در پایان، ایران اسلامی را پرچم‌دار بزرگ آزادی فلسطین  دانست و گفت: اگر جبهه مقاومت داریم، اگر محور وحدت داریم به دلیل آن است که جایگاه ایران اسلامی و جایگاه انقلاب اسلامی یک جایگاه برجسته است. شهید سلیمانی علمدار و سردار مقاومت است و علمداری و پرچمداری مبارزه با اسرائیل، در دست ایران اسلامی است که تجلی پیدا کرده و شهید سلیمانی در سپاه قدس و شخصیت هایی که در این مسیر حرکت می کنند، سردمدار آن می باشند.  پرچمداری  مبارزه با اسرائیل  مساله مهمی  است که یک شاخص  مهم است که باید در جمهوری اسلامی ادامه یابد. مسئولین نظام باید با  برنامه ریزی اصولی و با اقدامات و تصمیمات صحیح در داخل، خارج و عرصه بین الملل؛ امید به نابودی اسرائیل را  زنده نگهدارند و این زنده نگه داشتن  امید به  نابودی اسرائیل، یک شاخص مهم و اثرگذار است. باید بدانیم چه اقدامات و عواملی در عرصه دنیای اسلام و در عرصه بین الملل امید به نابودی اسرائیل و آزادی قدس را افزایش می دهد. تا زمانی که این شاخص‌های مهم  وجود دارد معلوم می شود که ما به وظایف خود ذیل پرچم یا درون خیمه مبارزه با اسرائیل عمل کرده‌ایم و در واقع  هویت انقلاب اسلامی حفظ شده است.

حجت الاسلام آقاجانی اضافه کرد: با  مسائلی که مطرح شد روشن می شود که روز قدس یک روز بسیار مهمی برای جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و دنیای اسلام است و تنها یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است. قطعا آزادی قدس را خواهیم دید و الان طلیعه آن دیده می شود. به تعبیر مقام معظم رهبری اسرائیل ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید  که ما  چند سال  آن ۲۵ سال را طی کردیم و خیلی به نابودی اسرائیل نمانده است. ان شاءالله شاهد از بین رفتن دولت غاصب اسرائیل باشیم.

ارسال نظرات

پیمایش به بالا