آخرین خبرها

دسترسی های سریع

اپلیکیشن دانش پژوه

برگزاری انتخابات و اولین جلسه کانون تاریخ در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام، پیرو سیاست های جدید حوزه علمیه قم در تشکیل کانون های علمی و فرهنگی در مراکز حوزوی در جهت بارورسازی فعالیت ها و تعاملی شدن ارتباط طلاب و مسئولین موسسه؛ اولین جلسه کانون علمی و فرهنگی دانش پژوهان رشته تاریخ اسلام در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام تشکیل شد.
در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین اصغر میرزاپور، معاون پژوهش موسسه، ضمن خیر مقدم خدمت طلاب شرکت کننده، درباره تشکیل کانون تاریخ موسسه گفت: کانون های علمی و فرهنگی می توانند به عنوان بازوی توانمند علمی و اجرایی مراکز حوزوی عمل کرده و دارای برکات بسیاری باشند. کانون ها باید از مسئولین مراکز حوزوی مطالبه گری داشته باشند و در پیشنهاد و تشکیل کرسی های علمی ترویجی و علمی پژوهشی با اعطای مدرک رسمی برگزاری کرسی ها توسط موسسه یاری رسانند که این امر می تواند منجر به تقویت هر چه بیشتر رزومه علمی طلاب شود. هدف موسسه از تشکیل این کانون ها ایجاد انگیزه در دانش پژوهان در مسیر اعتلا و پیشرفت علمی طلاب است که ریاست محترم موسسه حجت الاسلام والمسلمین مریجی نیز در این زمینه تأکید فرموده اند.
در ادامه جلسه، دانش پژوهان رشته تاریخ اسلام در مقاطع سطح دو، سه و چهار نیز ضمن تشکر از تشکیل کانون تاریخ موسسه، خواستار معرفی ظرفیت های علمی و فرهنگی خویش توسط موسسه به سایر مراکز علمی شدند و اظهار امیدواری کردند کانون تاریخ موسسه و مسئولین موسسه در جهت پیشرفت علمی طلاب اقدام به رایزنی و معرفی طلاب به دیگر نهادهای پژوهشی و علمی نموده و اقدام به تشکیل جلسات هم اندیشی و دعوت از اساتید برجسته نماید.
در ادامه معاون پژوهش موسسه، استمرار حضور دانش پژوهان در جلسات کانون را منجر به برگزاری نشست ها و کرسی های علمی دانست که می تواند منجر به تقویت رزومه و بنیه اجرایی و علمی شود که از لحاظ امکانات و مزایای رفاهی حوزوی نیز دارای مزایا خواهد بود. آقای میرزاپور کسب مجوز انتشار فصلنامه کانون تاریخ موسسه از حوزه علمیه قم را منوط به تشکیل کانون تاریخ موسسه دانست که می تواند بنیه نوشتاری علمی طلاب را ارتقا بخشد. وی گفت: شرکت طلاب در جلسات کانون و ارائه مباحث علمی، توان بیان و زبان ارائه علمی دانش پژوهان را تقویت می کند که این مهم، طلاب توانمند را معرفی و در مجامع علمی مطرح می کند. در این جلسات علمی، موسسه گواهی رسمی شرکت در جلسات و کرسی ها را به دانش پژوهان اعطا خواهد کرد. ضمن اینکه در این جلسات، اساتید مطرح تاریخ اسلام، به پیشنهاد دانش پژوهان به موسسه دعوت خواهند شد. همچنین در بعد نوشتاری و ارزیابی علمی نیز در فصلنامه کانون تاریخ از ظرفیت دانش پژوهان موسسه بهره گیری خواهد شد.
در انتهای جلسه، داوطلبان عضویت در کانون، به ارائه بحث پرداختند و در نهایت، حجت الاسلام آقای مصطفی بیگ محمدی به عنوان رئیس کانون، و حجج اسلام آقایان سید علیرضا سجادی، حمید فاطمی تبار، رضا عسگران و جواد عباس رودباری اعضای کانون و حجت الاسلام آقای ابراهیم دستلان، راهبر کانون انتخاب شدند.

روابط عمومی موسسه امام رضا علیه السلام

ارسال نظرات

پیمایش به بالا