آخرین خبرها

دسترسی های سریع

اپلیکیشن دانش پژوه

تجلیل از پژوهشگران موسسه آموزش عالی امام رضا(ع)/ تاکید معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی بر قلم زدن در مسیر هدایت گری

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به قداست وعظمت قلم خواستار توجه به اهمیت و ارزش آن توسط پژوهشگران و دانش پژوهان شد و گفت: باید مراقب باشیم در قلم زدن انحراف ایجاد نشود.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی در مراسم تجلیل از دانش پژوهان پژوهشگر این موسسه آموزشی حوزوی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت هفته پژوهش و قدردانی از تلاش تمام پژوهشگران اظهار داشت:پژوهشگر در مسیر قلم زدن و فرایند پژوهش باید توجه داشته باشد اگر توانمندی لازم را دارد وارد فعالیت پژوهشی شود، نه اینکه دغدغه نام و نان داشته باشد.

رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)  در باره ابزار پژوهشی نوین که فضای مجازی بخشی از آن است بیان کرد: گاهی ما وارد یک فضای مجازی می شویم که خودمان نمی نویسیم اما به نوعی پشتیان موضوع های مختلف مطرح شده در آن می شویم در حالی که آگاهی کامل از آن نداریم؛این موضوع یک آسیب جدی به شمار می رود.

این جامعه شناس تصریح کرد: باید بدانیم قلمی را که جاری و یا حمایت می کنیم به کدام سمت و سو است اگر به سمت طاعت خدا باشد هم نویسنده و حمایت کننده را نجات می دهد و هم چراغ هدایت دیگران خواهد شد. اگر مداد عالم افضل از دماء شهید است بدان جهت است که شهدا در پرتو هدایت گری قلم  به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین مریجی با تاکید بر اینکه قلم زدن باید در مسیر هدایت گری باشد، تاکید کرد: اگر این مهم جریان پیدا کرده و مورد توجه قرار گیرد، اهالی قلم از آتش جهنم نجات پیدا می کنند، بنابراین باید در قلم زدن مراقب باشیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه باید قلم را متبرک کرد و در مسیر اطاعت الهی قلم زد افزود: اگر کج‌روی در قلم انجام شود، تحریف صورت گرفته و تحریف نیز شبهه می آورد و شبهه نیز خانمان سوز است.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی گفت: امروز در فضای مجازی بی تقوایی فراوان است و متاسفانه برخی قلم ها  مسیر معصیت را دنبال می کند که باید در این راه بصیرت داشته و بدانیم که گاهی نوشتن یک جمله می تواند موجب تغییر مسیر گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: روایت است که در روز قیامت صاحب قلم در تابوتی از آتش قرار گرفته و دور تا دور او را قفل آتشین می زنند، نگاه می کنند قلم او در کدام سمت است اگر در مسیر اطاعت الهی است قفل باز و رها می شود و اگر به سمت معصیت برود تابوت رها می شود و هفتادهزار سال سقوط می کند.

حجت الاسلام و المسلمین مریجی با بیان اینکه امروز با پیشرفت تکنولوژی مسیر پژوهش هموار و راحت تر شده است، بیان کرد: فضای مجازی فرصت است و باید با بهره گیری از آن معارف بلند علوی، فاطمی، معنوی و محمدی را توسعه دهیم.

براساس این گزارش، در این مراسم پنج نفر از پژوهشگران برتر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تجلیل شدند.

ارسال نظرات

پیمایش به بالا