آخرین خبرها

دسترسی های سریع

اپلیکیشن دانش پژوه

حجت الاسلام و المسلمین حسین رحیمیان رئیس دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور؛ دربلایا و گرفتاریها است که جوهر انسانی مشخص، شناخته ، ساخته و پرداخته می شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع)، حجت الاسلام و المسلمین  حسین رحیمیان  در آیین  آغاز سال تحصیلی جدید موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام  ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)  با  تلاوت آیه شریفه ۱۶۴ سوره آل عمران» لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَكِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ إِنْ كانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلالٍ مُبِينٍ‌ »گفت؛  نعمت های الهی دو نوع است :  عام و ویژه ؛  سربازی امام زمان (عج)، دغدغه دین- جامعه و نسل جوان داشتن،  محبت خداوند متعال و ارزشهای الهی نعمتهای  ویژه الهی هستند که خداوند متعال به شما ارزانی داشته است، قدردانی از این نعمت ها موجب افزایش نعمت و لطف بیشتر خداوند خواهد شد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به حوادث اخیر گفت از ابتداء انقلاب  بحران ها و مشکلاتی وجود داشته لکن انسان در مشکلات آبدیده خواهد شد و استعدادهای انسانی شکوفا خواهد شد، بزرگان در کوران مشکلات ساخته و پرداخته شده اند.

 استاد موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا ع  در ادامه با اشاره به حدیث «الا و ان شجره البریه اصلب عودا، و الرواتع الخضره ارق جلوداوالنابتاب العذیه اقوی وقودا وابطا خمودا» توضیح داد درختهای بیابان محکم تر و آتش آن پایدارتر است. از سختی ها نباید ترسید  « و لا تهنوا و لاتحزنو و انتم الاعلون ان کنتم مومنین» شما بهتر و برترید اگر مومن باشید. خود را برای آینده آماده کنید، خود را برای حمایت دین خدا آماده کنید، در تحصیل کوشا باشید و تخصص لازم و مهارتهای مورد نیاز را کسب کنید.

 وی در پایان تاکید کرد اگر در مسیر حق گام بردارید  خداوند از شما حمایت خواهد کرد چرا که خداوند از دین خودش حمایت و نگهداری می‌کند و  نقشه های دشمنان نقش بر آب خواهند شد. دوره جوانی شب قدر زندگی شماست، دوره شکوفایی استعدادها و نشاط  و توانمندی شماست. برای آینده خودتان  و کشورتان و سربازی حضرت ولیعصر(عج) از این دوران ویژه استفاده کنید که ان  تنصرالله ینصرکم

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه که با استقبال دانش‌پژوهان مواجه شد یکی از دانش پژوهان موسسه با مولودی خوانی خود فضای مجلس را به نام پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)  و امام صادق (ع) عطرآگین کرد .

ارسال نظرات

پیمایش به بالا