آخرین خبرها

دسترسی های سریع

اپلیکیشن دانش پژوه

دفتر تبلیغات اسلامی در طرح امداد فرهنگی صیانت از افراد آسیب دیده را دنبال می کند

رییس میز مسائل اجتماعی قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی با تشریح اهداف مهم طرح امدادفرهنگی در حوزه علمیه و به ویژه دفترتبلیغات اسلامی گفت: مهم ترین هدف از اجرای این طرح در بستر آسیب های اجتماعی، حمایت و صیانت از افراد آسیب دیده به جهت ایمانی، اخلاقی و فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله بابایی در جمع دانش پژوهان این موسسه و جمعی از طلاب فعال در حوزه های اجتماعی اظهار داشت: طرح امداد فرهنگی حدود پنج سال است که در دفتر تبلیغات اسلامی آغاز و فعالیت های پژوهشی و آموزشی خود را دنبال کرده است.

عضو هیئت‌علمی گروه مطالعات تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه یکی از مولفه هایی  که در سال ۹۵ رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند امداد فرهنگی بود گفت: امروز موضوع امداد فرهنگی به یک طرح اساسی و تشکیلاتی تبدیل شده و کار آن نیز مشاوره و تبلیغ نیست. بلکه فردی که امدادگری فرهنگی می کند در بستر آسیب های اجتماعی از فرد آسیب دیده به جهت ایمانی، اخلاقی و فرهنگی صیانت می کند.

وی بیان کرد: قرار نیست در پروژه امداد فرهنگی معتاد را ترک داداه و یا فردی که طلاق گرفته را به زندگی برگردانیم، ما به این فکر می کنیم فردی که آسیب دیده را چگونه می توانیم صیانت ایمانی، اخلاقی و فرهنگی داشته باشیم تا در وضعیت آسیب دیدگی، آسیب های جدید فرهنگی را پیدا نکند

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله بابایی با بیان اینکه در طرح امداد فرهنگی به صورت فردی اقدام نمی کنیم بلکه اقدام ما جمعی است،تصریح کرد: در طرح امداد فرهنگی اطلاعات و آموزش لازم به طلاب امدادگر ارائه می شود تا با منابعی که در اختیار دارند، بتوانند با توجه به مشکلات و آسیب های اجتماعی افراد آسیب دیده را به نهاد متولی در حوزه آسیب های اجتماعی ارجاع دهند.

این استاد دانشگاه به اهمیت امدادفرهنگی اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح به دنبال اشاعه بیش از پیش ارزشهای دینی ، اخلاقی و الهی در کنار مددکاری هستیم و بر این باوریم نباید به سمتی برویم که  خدمات اجتماعی و انسانی از جمله روی آوردن مردم به سمت وقف و امورخیریه به ابزارهای سکولار کردن جامعه تبدیل شود.

رییس میز مسائل اجتماعی قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی  در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در راستای اجرای طرح امداد فرهنگی  توجه به مهارت افزایی طلبه ها در عرصه ها تبلیغی، فرهنگی و آسیب های اجتماعی در برنامه قرار گرفته تا هر طلبه ای بداند در مواجه با آسیب های اجتماعی چگونه تصمیم گیری کند.

وی بیان کرد: برنامه ای دیگر که در حوزه پژوهشگری دنبال می شود، این است که  تجربه های طلبه ها تبدیل به دانش و متن کرده و از این مهم به عنوان برند علمی در جامعه دانشگاهی و حوزوی تبدیل کنیم.

رییس میز مسائل اجتماعی قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بر این باوریم دانش اسلامی در مددکاری مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا پایان نامه را به سمت امدادفرهنگی و آسیب های اجتماعی سوق داده و از ظرفیت های پژوهشی موجود بهره گیری شود.

ارسال نظرات

پیمایش به بالا