آخرین خبرها

دسترسی های سریع

اپلیکیشن دانش پژوه

سیره معاشرتی امام رضا(ع) احیاگر نام و سنت پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت(ع)

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد یاوری عضو گروه علمی تاریخ موسسه به مناسبت میلاد امام رضا (ع) به بیان سیره معاشرتی و رفتار اجتماعی حضرت پرداخت.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) حجت الاسلام و المسلمین یاوری عضو گروه علمی تاریخ موسسه امام رضا (ع) در مصاحبه‌ای به مناسبت میلاد امام رضا (ع)  گفت:سیره معاشرتی و رفتار اجتماعی امام رضا(ع)  احیاگر نام و سنت پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت(ع) بود.

وی افزود: امام رضا(ع) افزون بر توجه به برقراری روابط عاطفی با تمامی اعضای خانواده و حتی خادمان،  ضمن آموزش روابط و تعامل اجتماعی به اصحاب،  به فعالیت های اجتماعی و معاشرت با اقشار مردم توجه خاصی داشت.

مدیر گروه کلام اسلامی موسسه امام رضا(ع) در بخشی از سخنان خود با اشاره به سیره عملی ایشان گفت: به عنوان نمونه، امام رضا (ع) برای خرید کالا شخصا در بازار حضور می یافت؛  به عیادت بیمار می رفت؛  يُونُس اِبْنِ‏ يَعْقُوب را که قبلا فَطَحی مذهب بود، کفن کرد؛  در تشییع جنازه مردم شرکت کرده و شیعیان را به آن سفارش می کرد؛  برای شیعیان  و شفای بیماران  دعا می کرد؛ مردم را در منزل به حضور می پذیرفت و مهمانی می داد و آنان را تکریم می کرد

وی افزود: آن حضرت برای دوستان هدیه می‌فرستاد،  با خدمتکاران بر سر یک سفره می‌نشست؛  کسی را از سر سفره برای کار بلند نمی‌کرد؛  به نصحیت و موعظه مردم می‌پرداخت و برده آزاد می‌کرد؛  مردم را به رعایت حقوق اجتماعی سفارش می نمود؛  ضمن پاسخ گویی به نامه های شیعیان، در موضوعات اجتماعی و نظام خانواده از جمله امر ازدواج مشاوره می داد  یا گاهی از دوستان خود مشورت می خواست.

یاوری در پایان تاکید کرد: رفتار و سیره امام رضا(ع) برای همهما درس است، ان شاء الله بتوانیم سفارشات اهل بیت علیهم السلام را نصب العین خود قرار داده و سربازان خوبی برای آنان باشیم.

ارسال نظرات

پیمایش به بالا