آخرین خبرها

دسترسی های سریع

اپلیکیشن دانش پژوه

نشست علمی «مدعی یمانی احمد الحسن بصری، چالش ها و راهکارهای مقابله با آن» با سخنان آیت الله حسینی قزوینی

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام، با حضور آیت الله حسینی قزوینی، استاد درس خارج حوزه و مؤسس و مدير مؤسسه تحقيقاتی حضرت ولی عصر عليه‌ السلام، نشست علمی «مدعی یمانی احمد الحسن بصری، چالش ها و راهکارهای مقابله با آن» در موسسه امام رضا علیه السلام برگزار شد.

در این نشست، که با استقبال اساتید و دانش پژوهان و همچنین مهمانان بیرونی روبرو شد در ابتدا دبیر علمی نشست، حجت السلام دکتر محمد شهبازیان (عضو هیأت علمی پژوهشکده مهدویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)، با اشاره به اهمیت انحرافات ادعایی کاذب در زمینه مهدویت گفت: جریانات انحرافی ادعایی مهدویت بر سه دسته اند: عده ای خود را شخص امام می دانند. عده دوم خود را نماینده و وکیل امام و یا نایب خاص معرفی می کنند. دسته بعدی نیز خود را زمینه ساز ظهور معرفی می کنند و دسته چهارم، کسانی که ادعای ارتباط با حضرت را مطرح می کنند. در این میان، جریان احمد الحسن بصری هر چهار ادعای مذکور را (بیش از ۷۰ ادعا) مطرح کرده است. خود را امام سیزدهم و نایب امام و همچنین مرتبط با امام معرفی می کند که در حال زمینه سازی ظهور نیز می باشد. ویژگی خاص این جریان، تکفیری بودن و خشونت طلبی آن در میان تشیع است مانند جریان داعش در میان اهل سنت. متأسفانه این جریان در میان طلاب نیز توانسته نفوذ نماید.

در ادامه نشست، آیت الله حسینی قزوینی به ایراد سخن پرداخت و ضمن تشکر از مسئولین و دست اندرکاران موسسه امام رضا علیه السلام که اقدام به برگزاری این نشست نمودند، انحرافات این جریان مدعی دروغین مهدویت، احمد الحسن بصری را بیان کرده و گفتند: انحرافات این جریان بصورت فهرست وار، بیش از ۱۰۰ مورد است که تمامی اینها مخالف قرآن، مخالف سنت، مخالف سیره و گفتار ائمه علیهم السلام و مخالف صد در صد علمای گذشته و امروزین شیعه است. موارد مهم این جریان؛ ادعاهای باطل، ادله غلط، اهانت به مقدسات و اهانتهای وقیحانه به مراجع تقلید است.

در ادامه آیت الله حسینی قزوینی، درباره جریان شناسی این فرقه انحرافی گفت: اعضای این فرقه، احمد الحسن را از نسل اهل بیت علیهم السلام می دانند که امام مهدی سلام الله علیه، جد وی می باشد. وی معتقد است نسب و ویژگی هایش توسط رسول اکرم صلی الله علیه و آله ذکر شده و وقیحانه ادعا می کند خون حضرت سید الشهدا سلام الله علیه، در راه اهداف و ظهور او ریخته شده است. درباره نسب او که امام مهدی سلام الله علیه را جد خود می داند نیز تحقیقات محققین، بی نتیجه بوده و پدر و اجداد وی نیز هرگز ادعای فرزندی حضرت حجت سلام الله علیه را نداشته اند. ضمن اینکه تاکنون تألیفات و تحقیقات خوبی شامل کتب و مقالات و مناظره هایی در رد ادعای انحرافی وی منتشر شده است.

ایشان درباره علت ورود به این موضوع، به ادعای اعضای این فرقه درباره نبود توان مناظره و پاسخگویی علمی به ادعاهایشان در میان علمای تشیع را اشاره کرد و اضافه کرد: در سالیان گذشته احمد الحسن، طی نامه ای اینجانب را به مناظره و مباهله دعوت کرد و بارها بر این دعوت اصرار کرد که با پذیرش بنده مواجه شد اما پاسخی دریافت نگردید و حتی دعوت خودشان از بنده مبنی بر مناظره را تکذیب کردند در حالیکه نامه رسمی ایشان با ذکر مشخصات و تصویر بنده در سایت های این فرقه موجود است.

آیت الله حسینی قزوینی یکی از علل رشد این فرقه در برخی از مناطق ایران را عدم وجود مواد و مستندات قانونی، جهت برخورد قانونی با فعالیت این فرقه و فرقه های مشابه دانست و گفت: با تشکیل جلسات منظم با حضور قضات فاضل و باتجربه، مواد قانونی لازم جهت مبارزه با اینگونه فرق ضاله؛ جهت تصویب، تهیه و تنظیم شد و به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد و در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به تصویب رسید و برای اجرا به کلیه دادگستری های کشور ارسال شد.

در ادامه، حجت الاسلام شهبازیان، دبیر نشست درباره نسب احمد الحسن گفت: بنده و سایر محققان طی سفری به کشور عراق با اقوام وی صحبت کردیم که مشخص شد اقوام وی، خود را سید و از نسل نبی اکرم صلی الله علیه و آله نمی دانند و همچنین از وی اعلام بیزاری نمودند.

آیت الله حسینی قزوینی در ادامه، ارتداد احمد الحسن را قطعی دانست و اضافه کرد: نظر بنده و موضوع بنده در مناظره با این جریان انحرافی، اثبات کفر و ارتداد وی با توجه به ادعاهای مکتوب و مستند او است زیرا او ادعاهای مخالف صریح آیات قرآن کرده است. وی، پیامبر الهی، حضرت یونس علیه السلام را نعوذ بالله، جاودان در طبقات جهنم دانسته است و چنین ادعایی، مخالفت صریح با قرآن کریم بوده و از سوی هر کس، که یک پیامبر الهی را جهنمی بداند در هر دین و آیینی منجر به کفر و ارتداد و خروج از دین است. نجات حضرت یونس علیه السلام در قرآن کریم، به عنوان یک معجزه الهی و غیرعادی مطرح شده و قابل تردید نیست. این پیامبر الهی، مانند سایر پیامبران، معصوم بود و تنها یک ترک اولی کرد که توبه کرد و بازگشت. احمد الحسن با انکار مسلمات اسلامی و انکار صریح آیات قرآن و انکار عقیده تمام ادیان الهی مبنی بر عصمت پیامبران الهی، ارتداد خود را اثبات می کند. همچنین وی، با تعابیر وقیح و زشت، نسبت به وجود مبارک حضرت امیرالمومنین سلام الله علیه نیز توهین کرده است از جمله اینکه ظلمتی در وجود مبارکشان بوده که آیه شریفه «ان الانسان لفی خسر» در حق امیر المومنین سلام الله علیه نازل شده و حتی وقیحانه ادعا می کند در وجود مقدس سید الشهدا سلام الله علیه شرک بوده است ولی در وجود من، هیچ شرکی نیست.

ایشان، در ادامه گرایشات سیاسی این فرقه ضاله را شرح داد و گفت: اعضای این جریان گمراه، ضمن مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران، آن را غیرمشروع دانسته و به مقام معظم رهبری زید عزه، حضرت آیت الله سیستانی زید عزه و سایر علما و مراجع عظام تقلید توهین کرده و از تعابیر زشت استفاده می کنند. همچنین این فرقه، شرکت در هر گونه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران را حرام و کفر می داند. علاوه بر اینکه برخی از سران این فرقه از جمله مهدی رحیمی، ساکن آلمان و حسین موسوی، خود و اعضای خانواده شان از اعضای شناخته شده سازمان منافقین بوده اند که اکنون به این فرقه پیوسته اند. تحقیقات ما نشانگر این است که پشتوانه مالی و عقیدتی این فرقه، اسرائیل و صهیونیسم است و همکاری تنگاتنگی میان اعضای سازمان منافقین با این فرقه در حال انجام است. احمد الحسن، در راستای اهدف همیشگی استعمار در مبارزه با اعتقادات مکتب تشیع و با هدف مخدوش کردن اعتقادات جوانان، عصمت نبی اکرم و ائمه سلام الله علیهم را تکذیب کرده و خود و نواب خود را معصوم اعلام می کند. لذا اعتقادشان، براندازی حکومت جمهوری اسلامی و همه حکومت های اسلامی است. اعضای این فرقه، قائل به مانعیت مراجع و روحانیت، در مسیر ظهورند و راه حل را قتل مراجع تقلید و روحانیون می دانند.

حجت الاسلام شهبازیان، دبیر نشست در ادامه با اشاره انشعابات جریان احمد الحسن گفت: این فرقه انحرافی امروزه به چهار شعبه تقسیم شده است که مکتب نجف شامل ناظم العقیلی، سید حسن نمامی، سید واسق الحسینی و حبیب السعیدی السلمی است؛ انشعاب دوم شامل مکتب مصر به رهبری عبدالله هاشم است که خود را امام چهاردهم می داند و خوردن شراب و عدم حجاب را برای طرفداران خود مجاز می شمارد. دسته سوم، جریان جیش الغضب در نجف هستند و دسته چهارم احداثیون به سرپرستی مهدی رحیمی در آلمان و بصورت کلی رهبران این فرقه بر سر مسائل مالی به اختلافات شدیدی با یکدیگر برخورده اند.

در پایان نشست، حاضران درباره ماهیت و راه های مقابله با انحراف افکنی های این فرقه، سوالاتی مطرح کردند و آقای آیت الله حسینی قزوینی به ارائه پاسخ پرداختند.

ارسال نظرات

پیمایش به بالا