آخرین خبرها

دسترسی های سریع

اپلیکیشن دانش پژوه

گزارش عملکرد فناوری و نشست هم اندیشی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) با اداره کل فرایندها و فناوری

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام، نشست ارائه گزارش فعالیت های نرم افزاری، فناوری و وبگاه های موسسه امام رضا علیه السلام، با حضور رئیس و مسئولین موسسه و مدیران اداره کل توسعه فرایندها و فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد. در این نشست، که با حضور حجت الاسلام والمسلمین، استاد شمس الله مریجی، معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس موسسه امام رضا علیه السلام برگزار شد ایشان، با تشکر از فعالیت های اداره فناوری اطلاعات موسسه؛ خواستار حمایت بیشتر از تجهیز امکانات سخت افزاری و همچنین پشتیبانی نرم افزاری از موسسه شدند.

ایشان گفتند: با توجه به وابستگی روزافزون فرایندهای آموزشی به امکانات و تجهیزات سخت افزاری فناورانه و تکنولوژیک، فعالیت های آموزشی و پژوهشی نیازمند بسترسازی و زمینه سازی در زمینه امکانات سخت افزاری پیشرفته و به روز است که این مهم، نیازمند همکاری بیشتر و افزایش امکانات سخت افزاری موسسه می باشد. ایشان، ضرورت تجهیز تالار جلسات موسسه به امکانات صوتی و تصویری با توجه به جلسات متعدد علمی و پژوهشی در موسسه را خاطر نشان کردند. ریاست موسسه، ضمن بیان اهمیت و ضرورت معرفی تمامی فعالیت ها در وبگاه ها بیان کرد: در گذشته فعالیت های علمی و پژوهشی صرفاً بصورت مکتوب ارائه می شد در حالیکه اکنون، فعالیتهای مراکز آموزشی و پژوهشی در بستر اینترنت، منتشر می شود که این مسأله، ضرورت وجود مدیر و سردبیر محتوای سایت، در مراکز آموزشی را برجسته می کند.

در ادامه آقای مهندس علی غلامی، کارشناس فناوری اطلاعات موسسه، ضمن رونمایی از وبگاه جدید موسسه به شرح و توضیح بخش های مختلف سایت جدید پرداخت. وی گفت: قابلیت های گسترده این سایت، شامل بخش جستجوی پیشرفته، ارسال مقالات برای مجله اسلام پژوهان، دسترسی سریع به اپلیکیشن دانش پژوه، سامانه پژوهش نما و همچنین بخش معرفی دستاوردهای علمی پژوهشی، تقویم آموزشی و سایر قسمت های موسسه می باشد.

وی ادامه داد: هدف از طراحی این سایت، هماهنگ سازی و بومی سازی وبگاه موسسه با نیازها، اهداف و ساختار حوزوی موسسه است. ایشان در پایان، به شرح ویژگی تطابق پذیری این سایت با گوشی های همراه پرداخت و طراحی این سایت را مطابق با استانداردهای بستر اندروید دانست.

آقای علی غلامی همچنین درباره سامانه های آموزشی سدف و نجاح به ارائه توضیح پرداخت و با توجه به ضرورت ورود اطلاعات آموزشی طلاب در سامانه نجاح، خواستار ارتقا و پشتیبانی بیشتر از سامانه های آموزشی موسسه شد. در ادامه، بحث و تبادل نظر درباره طراحی و یکپارچه سازی سامانه های آموزشی انجام شد و مقرر شد جلسه مشترکی با مسئولین و کارشناسان فناوری سامانه نجاح حوزه برگزار گردد.

در ادامه آقای دکتر سید حسن هانی دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات و فضای مجازی، ضمن تشکر از برگزاری چنین جلساتی با استقبال از فعالیت های صورت گرفته در موسسه، بر حمایتهای سخت افزاری و نرم افزاری و همکاری های بیشتر تأکید کرد. همچنین وی با اشاره به سامانه آموزش مجازی موسسه (LMS)، بر راه اندازی سایت جامع و یکپارچه آموزش مجازی دستیار آموزش در دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد و خواستار بهره گیری از سامانه مجازی موسسه در سامانه جدید یکپارچه دفتر، با تأکید بر متن محوری شد.

همچنین آقای دکتر نظام دوست، قائم مقام اداره کل توسعه فرایندها و فناوری اطلاعات نیز در این نشست، ضمن اعلام آمادگی در خصوص ارتقا و توسعه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موسسه در زمینه سامانه های آموزشی، اظهار کرد در جلسه مشترک با کارشناسان فناوری حوزه علمیه قم، راهکارهای ارتقای سامانه آموزشی موسسه بررسی خواهد شد. وی گفت: تلاش اداره کل فناوری اطلاعات، یکپارچه سازی سامانه های آموزشی دفتر و پشتیبانی و ارتقای کیفی مستمر آن می باشد.

ارسال نظرات

پیمایش به بالا